Elogiul nebuniei

Juridic, dragostea e un interes nepatrimonial. Biologic, un tropism. Altfel, o prodigalitate de nepermis a sufletului.

Câteodată, liturghia unui anahoret care știe că nu există cunoaștere a ceea ce suntem, ci a ceea ce am încetat să fim.

Mi-e teamă că o femeie perfectă e îmbrăcată într-o singură propoziție wittgensteiniană. Gândul e propoziția cu sens. A patra. Și niște blugi și adidași.

Și mai mi-e frică de clipa când un bărbat își dorește să fie Anna Karenina. Chiar dacă știe că iubirea prințului  are ca extensie, fișier exe, un tren. Și că Alexei Alexandrovici e cel mai bun om lume. Dreptul la bovarism e universal.

To be is to be the value of a bound variable. Asta nu merge decât șpriț. Cu „unde se duc rațele când vine iarna?”. Fiecare trebuie să-l jucăm pe Holden Caufield, singur in Central Park, exmatriculat, inainte de Crăciun.

Mirajul n-are legătură cu privirea. Distanta cu dragostea

Intr-o zi zeii vor fi nevoiți să mă mănânce și să moară. La autopsie vor găsi blugii și adidașii tăi

 

 

 

Anunțuri

56 de gânduri despre „Elogiul nebuniei

  1. Lotus

    Juridic, dragostea e un interes nepatrimonial. Biologic, un tropism. Altfel, haina din care se țese sufletul. (Se țese, pentru că nu ne naștem cu el țesut, trebuie să ni-l țesem fiecare.)

    Câteodată, liturghia unui anahoret care știe că nu există cunoaștere a ceea ce suntem, ci a ceea este reflectat în ochii celuilalt.

    Intr-o zi, oamenii vor fi nevoiți să iubească și să moară. La autopsie, sufletele lor vor fi declarate hoațe de adidași. Dezinteresul față de patrimoniu trebuie sancționat. Acum, cât încă nu iubim.

    Apreciază

    Răspunde
    1. castanman Autor post

      Lotus, fie si numai pentru comentariul asta si tot meriti salvat 🙂 . Stiam ca esti un romantic. Si ca operezi cu sculele timidului in virtual. De aici excesele. Sufletul e o haina tesuta in timp. Leibnitz vorbea de pliurile sufletului. Daca o sa cauti pe la mine o sa gasesti o postare numita chiar asa. Chestia cu reflectarea in celalalt mi se pare putin cliseistica. Si anticii foloseau asta. Pentru noi nu exista lumina, ci lucruri reflectate. Iar chestia cu hotul de adidasi si distrugerea patrimoniului incheie apoteotic un com al unui Lotus total diferit

      Apreciază

      Răspunde
        1. Lotus

          Analogia mai sus este următoarea: becul are puterea de a lumina, în timp ce sufletul are puterea de a reflecta sau de a-și pune întrebări. Iar becul nu se poate lumina pe sine, el poate lumina doar exteriorul.

          Apreciază

          Răspunde
          1. smaranda64

            Becul fiind sursa luminii este oricum luminat de el insuşi , nu ştiu dacã am înţeles chiar. Mã mai gândesc. Spuneai cã n il ţesem. Asta m a derutat. Eu credeam cã este al lui Dzeu şi eventual doarme. Sufletul.

            Apreciază

            Răspunde
            1. Lotus

              Iar tu spuneai că omul se întreabă ce este sufletul sau încearcă să îl identifice. Gândește-te mai bine cine se întreabă cu adevărat.

              Sufletul este chiar cel care pune întrebarea sau care caută să afle cum se țese sufletul și din ce este format el. Sufletul nu este ceva exterior ție, pe care să-l poți vedea la microscop și să-i poți lua pulsul. Numai sufletul poate să pună întrebări.

              Ni-l țesem pentru că este mai mic sau mai mare, mai adormit sau mai treaz. De fapt, ne țesem.

              Apreciază

              Răspunde
  2. smaranda64

    Pânã stabilim care i treaba cu sufletul, nu pot sã nu observ cã la finalul textului, se moare pe capete indiferent de statut. Nici nu i de mirare, zic, dacä protagoniştii se hrãnesc cu adidaşi. 🙂

    Apreciază

    Răspunde
    1. klaus

      Reformulez.

      Ocluzii sentimentale provocate de șireturi

      se împleticea în beția de simțiri
      îmbiat de o idee salvatoare..
      un corset al sufletului
      măcar n-aș avea de strâns decât unul.

      Apreciază

      Răspunde
      1. castanman Autor post

        Klaus, nu crezi ca ar merge pusa langa cele 4 forte fundamentale ( gravitationala, electromagnetica, interactiunile tari si slabe) si forta sufletului? Ca nici despre alea patru nu stiu astia prea multe, mai mult pareri…

        Apreciază

        Răspunde
        1. smaranda64

          Stai ca i bai. Am citit de curând cã aia electricã şi cu aia slabã ar fi gemene, bârfeau doi domni prin 1961. Poate sunt unul şi acelaşi lucru cu sufletu. 5 gemene. Un lucru au in comun totuşi: se vorbeşte mult de ele dar se ştie mai nimic. :))))

          Apreciază

          Răspunde
            1. smaranda64

              Mie mi se pare cã poveştile cu zei nu sunt decât personificãri ale forţelor din universul vizibil şi invizibil şi interacţiunile lor. Forţe care, de ce nu?, pot fi în esenţã una şi aceeaşi dar în contexte diferite se manifestã diferit sau doar le percepem noi aşa.

              Apreciază

              Răspunde
              1. klaus

                Sma, aș fi avut curajul, fiind un pici când citeam Legendele Olimpului, să mă lansez maxim în astfel de discuții. Pentru că, parcă intuiam că energia e o chestie explicată și îngrădită de niște dobitoci.
                Acum am devenit un dobitoc și singurul lucru cu care pot să mă laud e că recunosc asta.

                Apreciază

                Răspunde
                  1. klaus

                    Joaca-i o chestie serioasă, Sma.
                    Citind povestea zeilor, eram absolvit pe atunci de crezul în Moș Crăciun, aveam tentația de a interpreta o poveste ca pe ceva real. Ca pe ceva din lumea oamenilor mari, adică serios. Acum mă tem oarecumva de a mai acumula cunoaștere și de a visa. Am regresat, copilul eu de ieri îmi pare un străin. Și mă doare cumplit!

                    Apreciat de 1 persoană

                    Răspunde
                    1. smaranda64

                      Moş Crãciun existã cu adevãrat. Atâta vreme cât oamenii se gândesc la el, el se naşte în fiecare an din nou ca fiinţã realã în subconştientul colectiv. Gândurile sunt entitãţi reale dar trãiesc puţin, atât cât le gândim.

                      Apreciază

        2. klaus

          Forțele-s niște chestii, mici sau mari. Abordăm denumirea lor cu frică. Frica de ceva ce nu înțelegem, frica de puterea cuvântului. Fenomenele rămân să fie distilate de cei care au tupeul să scoată ceva din drojdii. Halal cuvânt și ăsta, drojdii!!

          Apreciază

          Răspunde
  3. Iosif

    Taina vietii se afla în cea mai elementara formula,H2O. Apa are multe forme de agregare, draga „sma”, de aceea Hristos i-a spus lui Nicodim::
    „Isus i-a raspuns: „Adevarat, adevarat îti spun ca, daca nu se naste cineva din apa si din Duh, nu poate sa intre în Împaratia lui Dumnezeu.” – Ioan 3: 5 –

    Apreciază

    Răspunde
  4. smaranda64

    Fac un prerezumat: pitagora şi platon au nişte pãreri personale despre suflet, leibnitz îi mai adaugã nişte pliuri, de la lotus ştim cã nu i bec, sufletu, cãci pune întrebãri.
    Aştept cu ochii pe blog pânã, ca şi în capra cu trei iezi, bate cman la uşã şi ne aduce noutãţi. Pânã atunci dl klaus deţine teoria cu şireturile iar dl iosif aşteaptă la ghişeu cu cererea de aprobare.

    Apreciază

    Răspunde
  5. Erika Marginean

    Castanman, iar ”ai comis” ceva ce mi-a plăcut! ” Intr-o zi zeii vor fi nevoiți să mă mănânce și să moară. La autopsie vor găsi blugii și adidașii tăi”. Nu știu ce ai vrut să exprimi, dar mi-a plăcut! Tu ai mâncat-o pe ea cu fulgi cu tot, (blugi și adidași), pe voi v-au mâncat zeii și se termină filmul, căci doza asta mare de shaorma cu de toate se dovedește a fi fatală până și zeilor.

    Apreciază

    Răspunde
  6. Pingback: Forțe și zei – Quodixit

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s