Bisericuțele wordpressului – maieutica sau bârfă?

Sintetic, un studiu al unui antropolog, reluat și de Patapievici, spune:

–  cel mai stabil grup social natural la babuini e de 50 de indivizi

–  cel mai stabil grup social la om are 15o de indivizi ( s-au analizat o serie de vetre istorice din diferite perioade ale omenirii)

–  coeziunea grupului la babuini e asigurată de despăducherea mutuală.

–  coeziunea grupului la oameni este asigurată de limbaj

Eficacitatea suplimentară a limbajului de a agrega social un grup de indivizi se reflectă clar in raportul 150/50 = 3. Cum traducem informația? Dacă despăducherea mutuală implică o relație individ-individ, limbajul arată că un om poate conversa simultan cu 3 indivizi, solidificând stabilitatea grupului

Zapând pe câteva bloguri, observ că matematica paleontologică justifica forma maieuticii wordpressiste (mă refer la numărul participanților la dialog). O maieutică ce are in plus, în afara dialogului si ironiei, flegma. Lucru minor, scuzabil, pâna la urmă. Specia wordpressiștilor este supraviețuitoarea unor cataclisme postdiluviene .  Iar manualele tip cu tehnici si mijloace de supraviețuire folosite au un întreg capitol dedicat scuipatului. Ca unealtă de salvare. Când sunteți prinși de o avalansă (zăpadă, viață etc), procedura de urgență cere clar folosirea acestuia si evaluarea corectă a rezultatelor, pentru identificarea corectă a direcției in care săpați pentru salvare. Vulgo, scuipați cu încredere, pentru a obține un feedback privind poziția in zăpadă. Dacă scuipatul se întoarce pe fața dvs, săpați in sus. Accelerația gravitațională nu minte.  Altfel, nescuipând, riscați sa săpați in direcție inversă, pentru îngroparea definitivă.

Ceea ce nu inteleg, însă, e cum pot fi virusate găștile maieuților de creștini agramați sau de  atotștiutoare care au absolvit gogălul la seral, lucru ce îi  împiedică sa evolueze catre stadiul de anamneză si ii indreapta impleticiți către o jalnică bisericuță.

Precizare: mă refer la anamneza lui Platon.

Bibliografie: Robin Dunbar, profesor de antropologie biologica la University College London- New Scientist, vol 136, nr 1848, 21 noiembrie 1992, pg 28-31

H.R. Patapievici- Cerul vazut prin lentilă, Ed. Polirom, 2002, pg21-23

 

61 de gânduri despre „Bisericuțele wordpressului – maieutica sau bârfă?

  1. ketherius

    O să răspund și eu sintetic, că mi se spune „sintetizatorul”:

    1. Nume, sau nu e adevărat.
    2. Dacă te referi la noi, noi nu am fost preocupați de maieutică, ci de comunicare. Maieutica există numai în ochii privitorului și este o proiecție a privitorului pe o realitate diferită.

    Apreciază

    Răspunde
    1. castanman Autor post

      Suna a somatie, revolta, lucru care ma surprinde. Ma surprinde pentru ca pe blogul tau au aparut jigniri ale unui tert fara a te revolta Sunt convins ca e si un pic de nervozitate. Nu-mi cere explicatii sau cnp-uri pentru un text. N-am dat nimanui. Nu are legatura cu voi. Stii bine care e parerea mea despre voi. In rest, petitiile si celelalte cereri de aderare care ar face din mine inamicul public numarul 1 ma amuza. Fa-o si tu.

      Apreciază

      Răspunde
      1. ketherius

        Nu e somație, e jumătate glumă („names or it didn’t happen” e un meme mai puțin răspândit, analog și complement al lui „what happens in Vegas, stays in Vegas”) și jumătate încercare de a sublinia că o insinuare vagă atinge mai rău decât o numire directă, pentru că se vor simți vizați mai mulți oameni decât ai avut tu în minte (dovadă e faptul că ne-am simțit și noi, deși tu spui că nu am fost vizați).

        Eu nu te văd ca pe inamicul nimănui, iar nervozitatea, dacă o simți, nu este a mea 😉

        Bună-i vișinata asta, mai ales cu niște gheață și cu o felie de lămâie plutind printre iceberguri…

        Apreciază

        Răspunde
        1. castanman Autor post

          Si la mine e gluma. Totul. Am delimitat-o clar pe Cudi de seralistele de la gogal, astea sunt speciale, geniale, guru total, mai au de corectat cateva chestii minore privitoare la fiinta lor, in speta sa invie mortii si sa mearga pe ape. Pe Iosif-as nu-l delimitez de nimic, nici macar de blogul meu, am spus-o, lumina intra odata cu mustele. S-a vrut insinuare vaga. Ca un film rusesc clasic din ala de la care pleci intrebandu-te. „Inamicul” era o gluma legata de contextul geopolitic de pe wp. Cu visinata m-ai dat gata. Ca sa versifichez si io. Nu stiu daca e metafora sau un element pragmatic al unei dolce far niente. Asa ca tac. Am luat palinca de la Cudi. Sarut mana. Sa-ti fie de bine, Misule.

          Apreciază

          Răspunde
  2. Cudi

    Mă uit împrejur după „atotștiutoare care au absolvit gogălul la seral” și nu identific nimic. Să fiu eu aia? Puii mei, când zici dintr-astea, spune oamenilor pe nume, sincer și clar.

    Apreciază

    Răspunde
    1. castanman Autor post

      Blogul meu a cazut in capcana unei atotstiutoare licentiata in google, era saorma despre care vorbeam. Asa ca nu mai fi suspicioasa. Probabil raspunsul ar fi trebuit sa fie altfel pentru ca toata lumea sa fie multumita

      Apreciază

      Răspunde
      1. Cudi

        Sincer, nu înțeleg. Pomenești de câteva bloguri, dar nu spui care bloguri, pomenești de atotștiutoare, dar nu dai nume. Din punctul meu de vedere, e aiurea. Dacă tot te apuci să critici, fă-o pe față, nu o da în defensivă, cu destinatar „care se simte”. În fine, e treaba ta.
        Singurul lucru pe care l-am înțeles e că te referi, printre altele, și la Iosif. Iosif care îi dă înainte cu dumnezeul lui, cu iubirea, adevărul absolut și majusculele lui. Eu m-am obișnuit cu el. E pe șina lui, n-ai cum să-l deraiezi. Oriunde ar duce însă locomotiva lui, Iosif e inofensiv, părerea mea. Nu-i cu intrigi la el, nu-i cu invidii și telenovele, a ieșit din Matrix, acum are Matrixul lui separat. Dacă vine și revine n-o face cu intenția să strice, ci ca să schimbe două vorbe cu noi pe un subiect sau altul și să ne amintească că a lui cale e cea mai cea. Uneori surprinde prin răspunsuri foarte mișto, alteori insistă cu poezia lui, o repetă la exasperare, ăsta e Iosif, nu-l schimbi. Îl accepți astfel, bine, nu-l suporți, pa! Simplu, fără preludii.
        Eu îl accept cum e. Mi-amintesc că astă vară Iosif n-a mai comentat nimic câteva zile și m-am pomenit întrebându-l pe Mihai: Băi, ce-o fi cu Iosif, unde e Iosif? Era în vacanță, în România, am aflat mai târziu, și m-am bucurat că-i bine.
        De aia zic, ce bisericuțe, ce bârfe, Castanman? Inamicul numărul 1? Petiții și cereri de aderare? Dar cine te crezi?! :))
        Undeva prin comentarii îi spuneai recent lui Iosif să nu mai comenteze în stilul lui, că a greșit blogul, pe alt blog ar fi trebuit să comenteze. Și că acesta este un blog de oameni simpli.
        Castanman, oamenii simpli vorbesc pe șleau și nu fac mofturi la pălincă.

        Apreciază

        Răspunde
        1. castanman Autor post

          Incep cu singurul lucru pe care l-ai inteles. Iosif-as este un ipocrit libidinos. Care umbla cu intrigi si invidii. Cred ca am explicat in ” Iosif si…” , acum un an, ce m-a manat, partial, in sictirul profund catre aceasta fiinta. Pot proba cu martori caracterul sau. Ma opresc aici, mi-e ca as provoca iar o superemulatie in blogosfera. Rebranduirea individului, prin lipirea agramatismului de nume, „Iosif-as”, a facut ca catrenul sa sara ca roborul, de la 4 la enspemii de versuri. Si as vrea sa salvez macar sonetul. Continui cu palinca. Imi place si n-am facut nazuri la ea, chiar servita in cesti ciobite. Am martori si pentru acest lucru. Probabil ambalajul m-a derutat. In rest, textul meu nu e stire, nu raspunde la intrebarile clasice: cine, ce, cand, unde, cum. Textele mele imita, precum poezia, o realitate pe care lumea doar o banuieste. Oamenii simpli, pe langa atributele enumerate de tine, nu trebuie sa produca dovezi de discernamant etic pe masura capacitatii de indignare a cititorilor. 🙂 ( e pentru tot textul emoticonul).

          Apreciază

          Răspunde
            1. castanman Autor post

              Eu m-am referit doar la forma fixa a catrenelor si sonetelor (4/ 14 versuri) . Sunt eleve de liceu care mai citesc pe wp si rateaza bacalaureatul, induse in eroare. Versuri gasesti numai in poezie. Acolo mi as putea da o vaga parere. Restul chestiilor care ies prin versificare ocazionala/fortata, dar nu fortuita, ma depasesc. Dar daca i-au placut lui Iosif-as…

              Apreciază

              Răspunde
          1. Cudi

            Ah, și vișinata nu era o metaforă, omule! A fost cam așa: l-am întrebat, îți pun și ție un ceai de cireșe (îi făceam piticei, că o durea gâtul)? Zice: nu, că mi se umflă burta și nu vreau să mi se umfle cu ceai, vreau să mă umflu cu plăcintă cu brânză. Poate o vișinată. Cu gheață?, am întrebat. Da! Să pun și o felie de lămâie? (aveam lămâia la îndemână, pentru ceaiul piticei). Oh, ar fi super! Bun, zic, între timp vezi ce mai bârfește Castanman. No, vezi? Nu-i cu metafore la noi!

            Apreciază

            Răspunde
            1. castanman Autor post

              Sincer, chiar am crezut ca e un mar otravit visinata pusa in finalul comului 🙂 Stiu ca nu sunteti cu fitze. Si sa stii ca barfesc. Si nu sunt atat de serios pe cat ma crezi tu. Am martori 🙂

              Apreciază

              Răspunde
  3. smaranda64

    Pe wp nu este nimic altfel decât în viaţa life. Doar cã în virtual totul se întâmplã mai repede şi mai simplu şi sub protecţia „anonimatului” deversãm mai uşor reziduurile.
    Partea bunã pe individ este cã dacã doreşte se poate autoobserva mai uşor în vederea autocorectãrii în ce priveşte manifestarea şi prezenţa egoului. Comentariile rãmân deobicei.

    Apreciază

    Răspunde
      1. smaranda64

        „Individul are dreptul sã facã ce vrea cu ceea ce alţii au fãcut din el”, da aşa este. Am avut norocul sã observ de pe la 23 de ani cã sunt un rebut educaţional. Acum am 54. Îţi dai seama cât timp mi a luat sã repar ce au stricat alţii pânã atunci. Îi posibil da i mult de muncã şi ne trebe şi curaj. Primul pas îi sã vezi şi sã recunoşti cã ceva nu i în ordine la tine( tu general). 🙂

        Apreciază

        Răspunde
  4. Nergana

    Scopul si rolul scrierii? 🙂
    Daca se incadreaza in categoria de curatenia de toamna, cu siguranta nu vei obtine nimic.
    Daca se incadreaza in categoria ,,caut sa socializez,, atunci vei obtine cateva feedback-uri care te vor surprinde. Prea putini dintre cei vizati vor avea curaj sa ramana verticali (nu stiu sau nu pot). Cel mult ti se va schimba tratamentul preferential in diverse societati si cu siguranta te-ai sters pe bot de urmatoarele dedicatii in litere, ceea ce e mare pacat pentru ca toata lumea stie: incarcarea in timp, in doze mici, duce la explozii majore, necontrolate 🙂
    Daca se incadreaza in alta categorie… suntem multi cu ochii pe blogul tau (unii suntem curiosi, altii sunt implicati, cei mai multi terte ) 🙂

    Apreciază

    Răspunde
    1. castanman Autor post

      Nu e curatenie. E o obligatie morala de a te igieniza din cand in cand. Care e tratamentul preferential de care am avut parte si dedicatiile? Crezi ca astea au fost elementele secrete ale unui contract ce stipula sa fiu cuminte, sa nu atac tabuurile? Nu ti se pare ca ironia a devenit bascalie, acea neputinta poleita cu cinism? Pentru curiosi, implicati si ceilalti, vi se pare ca am fost obscen? Ca am mintit? De ce sa o fut cu ipocrizia la infinit? Da, sunt prima victima a discutiilor lipsite de plusvaloare purtate cu cei doi. Fiecare isi are calea. Nu este o contraopinie. Dar sigur poate deveni un pishat contravantului. Nergana, dialogul nu e o punte. E o cale spre tine. Asta e maieutica.

      Apreciat de 1 persoană

      Răspunde
      1. klaus

        Ei bine , bifez definiția ta ce se referă la maieutică. E de bine, mă simt obligat să precizez.
        Câte argumente trebuie aduse pentru a defini valoarea și mai apoi, aproape implicit, plus valoarea? Eu cred că la fel de ușor poți deveni obtuz când referințele la care te raportezi sunt doar din bibliografie. Tu te crezi dăștept (raportare universală) dar nu contorizezi grooming-ul live, experiența trăită nu cred că poate fi înlocuită de un vagon de cărți. Ideal ar fi să le împaci pe amândouă. E o chestie care diferă de la individ la individ. Eu am renunțat la cititul intensiv. Dacă n-aș fi făcut asta, cred că aș fi ajuns un ratat. E tot o culpă dar eu nu pot să fac lucruri cu jumătatea de măsură.
        Mă opresc aici, aș putea vorbi fără limită. Da’ aș vrea să-ți spun că tot ce am scris mai sus e o glumă. Înțelegi?

        P.S. Vreau să mă ajuți cu o informație. Am luat la un moment dat contact cu o teorie care m-a fascinat. Simplitatea voluntară. Sursele pe care le-am avut pomeneau și un filosif italian, i-am uitat numele. Orice informație suplimentară ar fi binevenită! Mulțumesc anticipat!

        Apreciază

        Răspunde
        1. castanman Autor post

          Stai linistit, nu mai citesc de la 25 de ani, varsta la care painea ochilor tai devine o femeie. Despre experienta de viata, nu ma laud, dar ceva ceva pot pune in contrapartida. Mult peste medie. De acord ca e greu sa stabilesti ce inseamna plusvaloare. De regula, se decanteaza in timp. Sigur, insa, poti recunoaste nonvaloarea. Cred ca am folosit un termen pretios, maieutica. N-am facut-o ca sa epatez. Dar ceea ce ai facut tu, povestind cateva fragmente din viata ta de student pe blogul lui Cudi, e rezultatul unei maieutici de calitate. Vezi pe wiki un trailer al maieuticii si o sa mi dai dreptate. Ps. M-ai facut sa zambesc, te indrepti spre ratare incercand sa citesti din nou ceva filozofie. Am ceva despre mincinosul voluntar, polytropos, intr un dialog de al lui Platon. E vorba de ala care cunoaste si adevarul, cat si minciuna si decide intre ele printr un act de vointa. Banuiesc ca si in cazul simplitatii voluntare, schimband termenij, se procedeaza la fel. Voluntarismul e doctrina care afirma primatul vointei asupra intelectului. Raportul vointei cu cu intelectul sau ratiunea e destul de neclar in filozofie. Daca o sa gasesc ceva pe tema ta iti dau un link 🙂

          Apreciază

          Răspunde
  5. klaus

    Tare chestia asta cu mincinosul voluntar. Am văzut un documentar, gen tentavivă de studiu științific. Mai mulți subiecți urmăreau vizual o filmare în care se prezenta o tentavivă de jaf. Mai apoi li se cerea să descrie ce au văzut, punctat cu mici întrebări capcană ce vizau detalii. Răspunsurile subiecților, logic vorbind, ar anula toate declarațiile martorilor oculari de până acum, luate de către polițiile lumești. Observațiile particulare a fiecăruia, luate ca mulțimi intersectate, reprezentau maxim 30% date reale. Procentul scade odată cu trecerea timpului în care li se cere să repovestească.

    Suntem direct influențați de propriile simțiri, chiar și atunci când depănăm amintiri. Uneori mai punem de la noi, alteori cosmetizăm imagini în salonul de înfrumusețare al propriului suflet. Nu știu dacă le poți numi minciuni, înclin din ce în ce mai mult să cred că nu.
    Cred tot mai mult în glumă pentru că și mai sus, evident…..glumesc.

    Apreciază

    Răspunde
    1. castanman Autor post

      Exista un principiu al constantei in psiho- suma energiilor psihice ramane stabila dincolo de transformarils operate in procesele psihice. Echivalentul legii conservarij energiei. Psihicul tinde sa elimine orice exces de energie pentru a mentine un nivel scazut de excitare. Tu iesi din procedura si consideri sufletul un rest mistic ( noician?) si ii aloci o dimensiune care nu poate fi reprezentata in xoy. Si, din timiditate, recurgi si la un truc: iti arogi pacatele in mod deschis tocmai pentru ca ele sa para neverosimile. Imposibile. E fatza perfecta a unui virtual.

      Apreciază

      Răspunde
    1. castanman Autor post

      Ai dreptate. Si nu toata lumea care sta toata ziua in biserica devine credincioasa, asa cum daca stai toata ziua in garaj, nu devii masina. Mai tgrebuie ceva. Are Marquez o povestire, cu ingerii prabusiti pe timp de furtuna si pe care, taranul, nestiind ce ar putea fi, ii baga in ograda pasarilor. Toti exegetii au cautat o semnificatie acestui gest. E mai simpla decat ma asteptam. Sigur in mintea lui se gandea cum ar arata friptura, cu portocale.

      Apreciat de 1 persoană

      Răspunde
    1. castanman Autor post

      Tampitzel, o sa folosesc cu tine cuvinte care nu provoaca ragaieli ale gandirii si nici nu pot fi siluite din frustrari de orice alta natura. Atat timp cat te mandresti, ranjind, cu violul a sute de identitati virtuale si ti se pune marar pe poola, drept premiu, esti/sunteti demni de mila. Nu joc de-a-v-ati (razi, eu am pus trei cratime) ascunselea cu tine, te voi sterge, nici macar spamul nu te-nghite.

      Apreciază

      Răspunde
      1. smaranda64

        Habar nu au oamenii wp de cine şi de câţi sunt atinşi indecent în astral şi cât de vulgar. Perversiunea în astral o depãşeşte pe cea în real cu mult. Oamenii cred cã gândurile sunt imateriale dar nu i adevãrat. Cei sensibil sau se trezesc le vãd şi le aud. Este dezgustãtor, oribil.

        Apreciază

        Răspunde
        1. Iosif

          Smaranda, lasa-te de cioace’ de iubiri oculte zamolxiene si reîncarnarile propovaduite de calinakimu, sa nu faci noaptea cosmaruri, mai cu seama ca azi este vineri 13. E un sfat prietenesc, neipocrit, dezinteresat, care vizeaza pe toti cititorii blogului sau. Uneori „dreakul” se preface în înger de lumina. No offence ! 🙂

          Apreciază

          Răspunde
        1. castanman Autor post

          Am incercat altceva. Nu a mers. Nu stiam pasii pe care mi i-ai sugerat. Nu e nicio drama ca l-am facut „tampitzel”. 🙂 imi cer scuze, iosif-as. Si totusi, daca ii porti atat de grija, de ce nu-l sfatuiesti sa nu mai calce pe aici, inainte de a-mi seta mie blogul?

          Apreciază

          Răspunde
          1. Iosif

            Castanman, stai linistit si nu ma provoca, tu sau oricine dintre prietenii tai virtuali care comenteaza pe blogul tau, si crede-ma ca nu voi interveni, niciodata cu sabia Cuvântului. Mie personal chiar mi-esti simpatic, si chiar nu am nimic împotriva ‘jmecheriilor tale de cuceritor de umbre virtuale. Sunt un Nimeni, neânsemnat, agramat si detestat, pe multe bloguri cenzurat, deoarece tot ce spun e Adevarat, iar adevarul…doare stimabile !

            Apreciază

            Răspunde
          2. Cudi

            Blogul este public și, când publici ceva, implicit inviți cititorii să vină. Prin urmare, nu te minuna că vine, dacă nu-ți convine, blochează-l. Mai demn așa, decât să-l faci albie de porci.

            Apreciază

            Răspunde
            1. castanman Autor post

              @Cudi@ketherius-Atat timp cat eu spun ca Iosif-as e un ipocrit libidinos iar voi spuneti ca e un tip ok, procedura corecta de relationare cu el nu o puteti stabili nici voi si nici
              eu. Putem cel mult produce dovezi care sa confirme afirmatia fiecaruia. Voi ati spus ca e ok si ati evocat un moment patetic in sprijin. Eu spun ca e libidinos. Dovada cea mai recenta- una ii spune ca e libidinos, folosind litota ( un procedeu stilistic, bine explicat pe dexonline, cititi toate explicatiile, mai ales exemplele):” nu mai imi spune draga, dragalasa. Nu-ti mai raspund la comentarii”. Adica esti libidinos. Nu sunt curios ce forme va imbraca termenul „litota” in dezbaterea publica, apreciez, insa, neimplicarea voastra in glumitele ulterioare legate de „maieutica”. Despre ipocrizenia lui va invit sa cititi numai comentariile din seara asta. Iar autodenuntul ca este interzis si cenzurat pe majoritatea blogurilor confirma ca parerea mea nu e singulara. Formularea ” una a zis” nu se vrea jignitoare, am folosit ghidul de bune practici acceptat de voi, in care exista tipul de formulare „unu i-a zis iosif-as”. I-am cerut purtatorii de cuvant pentru a avea parte de judecata echitabila. De acord, blogul este public, toata lumea are acces. Restaurantele care se respecta au un afis ” Ne rezervam dreptul de a ne selecta clientii”. Iosif-as a citit acest afis la mine de zeci de ori. In rest, sper sa va priasca visinata, eu vin cu lamaia. 🙂 ( din nou, emoticon pentru tot commul)

              Apreciază

              Răspunde
              1. Iosif

                Merci pentru expresiile dragalase dragul meu castanman-AS-sabis Esti cu adevarat un AS – sabis , iar pozitia în care te balacesti este un ABIS. Îmi pare rau ca-ti produc aastfel de reactii care-ti întuneca ratiunea, prosucându-ti suferinte la nivel înalt, spre vârful piramidei. Îti sugerez, spre binele tau, cu toata DRAGOSTEA sincera ce ti-o port, „nu te lasa biruit de rau ci biruieste raul prin bine.”

                Apreciază

                Răspunde
                1. Iosif

                  P.S. Vreau sa stii, d-le castanman, ca nu exista arme inventate de mintea omului muritor, de la creerea lui pe Terra, care sa opreasca aceasta „Piatra” desprinsa din munte, fara ajutorul vreunei mâini omenesti, (care va zdrobi toate împaratiile si imperiile raului mondial), instaurând o noua forma de guvernare a pamântului bazata pe ADEVARUL ELIBERATOR si IUBIREA ABSOLUTA ,care a început în urma cu doua milenii,iar noi traim ultimele momente ale istoriei perceptiei relative limitate, înainte de instaurarea Noii Ordini Mondiale si a descoperirii „omului faradelegii” care a lucrat în taina, a ascuns ADEVARUL ABSOLUT, în forme obscure simbolice oculto-religioase si filozofico-stiintifice tinând lumea în întunericul sclaviei relativismului simturilor primare limitate oferind maselor minciuni si surogate falsificate de „ei”.
                  Fiti binecuvântati !

                  Apreciază

                  Răspunde
                  1. Iosif

                    P.S.2 Si nu uita, dragul meu, sa mai citesti odata (daca nu suporti Biblia) cel putin, romanul superb a lui T. Mann „Iosif si fratii sai” si poate-ti vei schimba perceptia despre „libidinos” ! 🙂

                    Apreciază

                    Răspunde
  6. virgi

    sper ca acest minunat blog sa nu ia calea bisericismelor prea curind .

    te iubesc Doamne , dar iosifa/as asta Ti-o da la buci dizgraţios .
    Nu-ti cer sa ramii cu mine . Doamne , nu ! Si nici sa l alegi pe el . Iubeste ne pe toti la fel . Lui iosif as , dai ceea ce merita , iar mie da-mi ceea ce vreau . Decit

    Apreciază

    Răspunde
    1. castanman Autor post

      Virgi, e prea subtil mesajul. Sigur o sa am o problema la Judecata de Apoi, asa ca daca nu vii si cu ceva complementar care sa arate ca de fapt e glumita unui intelectual, in pauza, satul de Nietzche sau maieutica, si nu una din porcariile netului, ma tem ca ne vom parasi.

      Apreciază

      Răspunde
  7. Iosif

    „Judecata de Apoi”, este acum prezenta, e aici,
    Si fiecare o purtati în voi, considerându-va voinici.
    De ce va mai ascundeti, prin tufe-ntunecoase si urzici,
    În gube de castane efemere, ce-mpung ca tepii de arici ?

    Apreciază

    Răspunde
    1. klaus

      Nu te lăsa, Iosif! Epurează-L pe castan de tot RĂUL din EL, scapă-L de nenorocitele alea de GUBE care-L țin încătușat , învață-L adevărul adevărat și toate chestiile de iubire adevărat. Dacă nu reușești până la sfârșitul anului, io zic să-l dai dracului și să-l placi cum e. Io așa fac, ăsta-i adevăru’ adevărat.

      Apreciază

      Răspunde
  8. Iosif

    Pai si eu îl plac, asa cum e. Scrie superbe articole, folosind adeseori expresii pe care sunt nevoit sa le caut în dex. Deci învat de la el si de la altii sa-mi îmbogatesc incultura si necunoasterea de agramat neânsemnat, un nimeni libidinos, pierdut în anonimat.
    Multumesc castanman ca existi ! Fii binecuvântat !

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un răspuns

