Bărbatul insulă

Singurele informații despre el nu depășeau limita unei subiectivități restrictive, cum că n-ar fi decât un tip așa și pe dincolo.

Cineva îi agățase poeme în păr și el, prieten cu vântul, le transformase în confeti și zmee năuce. După această întâmplare, toți cei care plecau din el își puneau pe furiș fire de păr în bagaje și exersau în uscătoria blocului zborul.

Altcineva desenase pe nisipul sufletului său cercuri mari, aproape linii drepte, și rătăcise voluntar, cu tălpile goale, pe linia aceea minerală. Și fiecare simțea apoi nevoia să-și umple buzunarele cu nisip pentru a exersa nemurirea acasă.

El era, în definitiv, un tip de treabă ce aștepta în fiecare noapte ca acea corabie plină de abanos și scorțișoară să se izbească de stâncile sale. Ca sânii copți de mâinile obosite ale unui paznic de far.

39 de gânduri despre „Bărbatul insulă

      1. Renata Carageani

        Dacă e doișpe tei, se pune? Adică doișpe tei, la bloc, fac cât un cireș în grădina casei? Pot să zic și eu că-mi beau cafeaua cu ei?
        În altă ordine de idei, Sma a pus o întrebare care chiar vrea răspuns. Măcar pe blogurile călătorilor prin lume. Sunt sigură că insulele, ca și pădurile, ca și peșterile, ca și munții pot primi o liniuță de trăsură plus particula om. Că altfel nu ne-am simți atât de tulburați în măruntaiele lor.

        Apreciază

        Răspunde
        1. castanman Autor post

          Sigur doispe tei pot face oricat, aritmetica sufletului e atat de confuza, cred ca suntem ciudati rau, si Sma, si tu, si mai stiu cativa, vorbim cu pomii si nu ne intereseza sa fim Dumnezei, ci doar viermi ce se bucura de aroma, jefuind din interior marul

          Apreciat de 2 persoane

          Răspunde
  1. Marian

    Barbatii sant intradevar niste insule …pana cand vine la tarmul lor cate-o ” corabie plina cu abanos si scortisoara ” sub forma unei femei si-atunci , fac si ei precum eroul lui Defoe : se chinuie sa transporte ” marfa ” pe tarm fara sa realizeze ca , asta va insemna nimicirea acelui Paradis pe care-l vor regreta toata viata…cel putin in adancul sufletului lor .

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
      1. Marian

        Pai…cam asta-si doresc cam toate ” corabiile ” : sa se loveasca , sa fie zdrobite dar in rest , fireste ca-s toate niste doamne 😀 . Important este sa sa gaseasca unul care sa le „usureze ” de…. marfa . ZIlele acestea , am gasit pe NET o emisiune a uni fel de nebun moldovean { moldovean de-al nostru } numit Don Machiavelli . Daca ai sti cate asemenea „corabii ” am vazut pe al Copoului deal { numai bunaciuni } unele mai ” pline ” altele mai golase … in orice caz toate , fara exceptie cautau , asteptau , acel barbat insula descris d e dumneata .

        Apreciază

        Răspunde
  2. nostrastella

    Un salut din vechea Troie , Castule !
    Și ce nimereală cu periplul meu …. că cic’or fi p’acilea peste1000 de insule . O să râzi , da’ citindu ți slovele , m’o apucat fredonatul …”la stânga femei , la dreapta femei … ” Ș-atâtea insule degeaba în pană mea .
    Iar cireașa de pe tort – aia lu’ nenea Klaus cu pensula- face toți banii din lume . Chapeau !

    Ahoe !!! 😎

    Apreciază

    Răspunde
    1. castanman Autor post

      Si-nca o data ca e voie! „Al vorbelor trufas sunt suveran/ Si gandul meu e peste toate lege…”, cauta pe net, o sa gasesti un poet care avea porecla Ahoe si scria sonete superbe, iti spun si tie ca n-am inteles faza cu „oameni pensula”, klaus refuza sa ma destepte, tie ti se pare wow, fii buna cu sufletul meu zbuciumat si zi-mi-o p-aia buna, eu am crezut ca a tastat gresit ” peninsula”, in rest, ai grija sa nu te parlesti la soare…

      Apreciază

      Răspunde
      1. klaus

        Mă iartă, Castane! N-ai cerut explicații, nu le-am oferit! Feluritele stiluri de exprimare, mai ales în virtual, pot săpa, fără voia furnizorului, crevase adânci între el și interlocutori. O bătaie prietenoasă pe umăr poate fi înțeleasă ca fiind un pumn în gură. Funcție de angoasele și fricile receptorului. Io oricum aș închina o pălincă pentru minunea că suntem doar ceea ce suntem. Tu?

        Apreciază

        Răspunde
        1. castanman Autor post

          Sunt mai ciudat in exprimare, uneori, tu esti imposibil, deseori, as bea o palinca, dar numai daca ai slana la ea si posibilitatea de a mai gasi inca o palinca rapid in noapte, sunt plin de crevase, asa ca, inca una facuta de tine o iau ca pe-o gropita in obraji

          Apreciază

          Răspunde
  3. jumatateopal

    Domnu’ Castanman, nu vă supăraţi pe domnu’ Klaus pentru vorbele sale, el e doar oţâră gelos pentru că aţi intrat în sfera de interes a lu’ Renu’, de’aci împunsul, cât despre bărbatul insulă, domină aspectul eroic, când viaţa lui e un veşnic conflict. Fire tragică, psihologie frivolă.

    Apreciat de 2 persoane

    Răspunde
    1. klaus

      Well, se poate să ai dreptate. Nu-i ușor să prestezi ca topograf de suflete. Io n-am curaj să bat țăruși pentru a delimita sfera de interes a’ lu’ renu’ :). Eroic? Habar n-am, nu prea am înțeles! Cât despre frivol și tragic, cască bine ochii în jur.
      Să mă monitorizeze un jumătateopal de nicăieri înseamnă că cel puțin mi-a pupat urma de la sapă. Vânt din pupa! Poate devii un întreg.

      Apreciat de 1 persoană

      Răspunde
      1. klaus

        Stelu’ reloaded. Cum îți pute a hematii în contact cu atmosfera, hop și tu! Nu mai bine bem o bere? Da’ tu nu vrei, tu ești pe ” batman, batman!”!

        Apreciază

        Răspunde
          1. Renata Carageani

            Cândva, pe un site dispărut acum, se întâlneau cîțiva oameni. Mereu aceiași. Unul semna Lolita Traseista „juca” o prostituată (deși era bărbat), și-a făcut un blog de pamflet politic sau cam așa ceva și eu i-am desenat imaginea personajului. klaus, Zâzania, Luminița, DoarF încă vin în Gară, de dragul acelor vremuri. Cu universul n-avem nicio legătură! 🙂
            Remarcam, pentru klaus, că jumătateopal seamănă, de la spate, întâmplător,cu Lolita desenată de mine. Așa mi se pare mie.

            Apreciază

            Răspunde
    2. castanman Autor post

      Nu sunt suparat pe klaus, sunt doar la limita rabdarii 🙂 ” un pic gelos” nu cred ca i se potriveste, el este sau nu este, total, nu cu tzaraita, personaj shakesperian ce stie sa infiga cutitul. Din umbra 🙂

      Apreciază

      Răspunde
  4. Renata Carageani

    Zurli, ce-mi place treaba cu Scorțișoara!… Am folosit-o și eu (Rugina aşteptării-scorţişoară,/
    De s-ar prelinge buimăcită-n stradă…). Dacă toate amintirile miros a naftalină, cel puțin alea cu iubiri miros a scorțișoară.
    Ești ca un desert (înghețată de ciocolată și mentă) pe burta goală cu poemul ăsta. Adică divin!

    Apreciat de 1 persoană

    Răspunde
  5. klaus

    Da, fiecare femeie corabie v-a intra rapid în portul golfului tău. Mai apoi se v-a întreba dacă nu merita să găsească altă insulă cu alt golf, cu ape mai liniștite. Pe cine mai interesează ce intensitate avea furtuna?

    Apreciază

    Răspunde
    1. castanman Autor post

      Dezamagirile sunt cele mai frumoase clipe ale vietii…E o valoare critica a intensitatii unei furtuni la care o femeie reactioneaza. Altfel, nu le misti. Si eu n-am port. Ele se lovesc de colturile mele. Apoi incearca sa repare corabia. Si habar n-au ca atunci cand sunt aproape gata, cineva le-o incendiaza. Ca-n Shogun, corabia lui Anjin san. Si o iau de la capat.

      Apreciază

      Răspunde
  6. Camelia

    Cred că marea întrebare e încă în călătorie. Cât despre care femeie corabie va intra sau nu în radă, se va întreba sau nu dacă face să, un lucru e ştiut, ş’anume că albastrul pe întinderea unei suprafeţe este, dar poate părea că nu’. Certitudinea şi fericirea nu vin niciodată de la altcineva, asta despre cardinal.

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un răspuns

