Scrisori (13)

Niște femei foarte frumoase țineau de patru colțuri deșertul Gobi și voiau să mi-l deie cadou. Le-am mulțumit emoționat și l-am primit, cu toate că mai fusesem îndrăgostit.

Eu eram o cetate aproape măreață, pe care trebuia sa o cuceresc din nou, pâna la ultima piatră, în fiecare dimineață. Până seara târziu aruncam asupra mea, cel de ieri, cu bolovani și smoală clocotită.

Tu erai așa și pe dincolo, o, erai ca toate femeile, uite că ti-am reținut chipul.

Și erai atât de statornică în gândul meu încât puteai fi împrejmuita cu un gard. Și-n vârful fiecărei șipci ascuțite câte o stea sau, mai bine, capetele celor care au îndrăznit să te iubească.

Când îndrăgostiții iau peste tot foc, se prind de mână și se aruncă amândoi într-o verighetă cu apă puțină.

Și nimeni nu va mai ști despres tine nimic precis, vei avea trei date ipotetice de naștere și două de moarte.

Eu voi începe să te uit spre nord, tu mă vei uita spre sud. Mai întâi îți voi uita sufletul care nu-mi va lua mai mult de trei zile. După aceea, știu și eu, gustul părului tău, materie superior deghizată sub formă de gene. Tu mă vei uita poate de-a-ndoaselea. În orice caz, ne vom uita bine amândoi. Apoi ne vom spăla pe mâini.

Dar la urma urmei ce trebuie să găsiți în rândurile mele cuvinte? Eu am fost pictor și toate acestea nu sunt altceva decât studii de riduri de pe fruntea mea.

Numai despre sufletul meu nu știu nimic, sufletul care-mi scapă mereu printre zile, ca o bucată de săpun în baie.

 

sorescu   sorescu  sorescu  sorescu  sorescu  sorescu  sorescu sorescu sorescu

31 de gânduri despre „Scrisori (13)

  1. Nergana

    ,,13,, se spune ca e cu ghinion, la tine e asul de inima rosie pe care il tineai ascuns in maneca 🙂
    Sigur ne vom uita bine, eu spre rasarit, tu spre apus, dar nu ca sa uitam.

    Apreciază

    Răspunde
      1. Nergana

        Sfinti, cei care pot indura chinurile in liniste. Oameni, ce-i care au fost lasati sa traiasca pe pamant. Chiar daca la inceput a fost Cuvantul… oare din Cuvant s-au nascut Oameni?

        Apreciază

        Răspunde
        1. castanman Autor post

          Stau in atentia luminii/ In rand cu ingerii si crinii/ Sunt pus pe lista ei si eu,/ m- a scris cu mana i dumnezeu/ ” ai grija si de el- a zis-/ uite pe lista ta l – am scris/ arata-i tzatza ta-n oglinda/ si miere picura- i pe limba/ ca-n el mi-am pogorat eu sila/ s-o plimbe n lume uriasa/ cum duce in pustiu camila/ licarul marii in cocoasa” 🙂

          Apreciat de 1 persoană

          Răspunde
          1. Nergana

            Frumos te hraneste lumina! Adevarat tratament pentru ingerii veritabili! Ai inspiratia in buzunar. Oricum nu ai dat vreodata dovada ca iti lipseste inspiratia, de aceea nu ma mir, ci te aplaud… scrii dumnezeieste!

            Apreciază

            Răspunde
            1. castanman Autor post

              Fii serioasa, Nergana! Stii ca am glicemia mare si n am voie la dulce 🙂 . ” Vorbele astea au fost nascute spontan de dragul cuiva, in clocotul vietii,/ ca valul care se trezeste visand, leganator,/ sau facute din birou?/ nimeni nu va sti precis, va fi greu de controlat,/ si nici eu nu mai tin minte./ ” 🙂

              Apreciază

              Răspunde
              1. Nergana

                🙂 am ascuns de tine, dulcele, de multa vreme. Acesta este doar un inlocuitor obtinut din trestie de zahar, fara efect asupra glicemiei 😉
                Printre vorbele tale inot ca-ntr-un ocean de liniste agitata 🙂

                Apreciază

                Răspunde
                  1. Nergana

                    Si de nu stiu, invat din mers 🙂 nimic nu-i imposibil cand iti doresti cu adevarat 😉
                    Pentru fente voi folosi suc de stevie in sticla de cola zero, am auzit ca detine 0 calorii.

                    Apreciază

                    Răspunde
                    1. Nergana

                      Pentru ,,brrr,, de la sucul de stevie:

                      Vino, danseaza-ma la nunta de apoi,
                      Serveste-mi rubiniul vinului pana in sange,
                      Aduna-ti genele urmelor de fluturi lasate in lutul cald,
                      Imbata-ti simturile si curgi in poezie
                      Umpland spatiul infinitului
                      Cu urmele eternitatii
                      Peste care calci cu talpile goale!

                      Apreciază

                    2. castanman Autor post

                      Nu era mai bine sa scrii de la inceput asa evitand sucul de stevie? 🙂 Ai dreptate, spatiul infinitului e musai sa fie umplut. Si imi place si tehnologia aleasa de tine pentru curgerea mi in poezie. Totusi, eul liric are si cateva exprimari pe care nu le inteleg. Dar nu mai intreb. 🙂 Imi inchipui ce vreau 🙂

                      Apreciază

                    3. Nergana

                      Am gustat din paharul de vin rosu, cu picior (desi nu sunt fitoasa si as prefera sa beau vinul dintr-o ulcica de lut) si mi-am imbatat simturile 🙂 intelege ce doresti si inchipuie-ti ce vrei 🙂

                      Apreciază

  2. dooorel

    să dea , să ia , să stea , să bea , NU să … deie , ieie , steie , beie

    că vine ”cotoroanţa-profă” de limbi şi iar ţi’o scarmănă , vorba Nostrei .
    Pe de altă parte eşti bun rău , omule . Pe mine nu mă deranjează , btw .
    Noi proştii , pricepem frumosul , nu-ţi steie de’o grijă .

    Bravos .

    Apreciază

    Răspunde
  3. klaus

    ” Ar vrea să danseze. Emoțiile mele sunt șuntate pentru privitori de ocazie. Cu dansul nu te dai în spectacol. Doar îl simți! Ce dracu’ nu poți să dansezi fără mine?! Ți-e frică de tine? Ritmul e fidelitatea față de tine însuți, e un selfie făcut cu încredere oricând, ca și atunci când joci pe scenă și sala e goală. Golul îți poate fi un surogat pentru încredere. Uneori. Dansul în doi e un gol posibil. Pielea nu e un traductor esențial. Te minte de prea multe ori. Simți? Simțurile au asimptote pe care nu mai avem răbdare să le înțelegem. Am uitat și limbajul sublim, suntem prea ocupați să fim nefericiți. Dansezi?”

    Apreciat de 2 persoane

    Răspunde
          1. castanman Autor post

            Ai doua alambice. Unul din cupru, din care iese o zeama distalata ok, si unul din tabla chioara din care, cand si cand, imi trimiti cate o mostra greu de degustat. Foloseste cand mai vii pe la mine doar alambicul de cupru al alter ego ului tau si dau o tarie din caise cand ajung
            prin zona ta.

            Apreciază

            Răspunde
            1. klaus

              Well, e clar că încă n-ai băut una de pere. Da’ nu putem să le bem pe toate, nu?
              Io distilez cum și ce vreau (măh), singurul lucru cu care te pot ajuta e să nu-ți aduc sub nas borhotul ce ar putea să-ți pută a pere pline de toamnă.

              Apreciază

              Răspunde

Lasă un răspuns

