Labirintul

Un zeu i-a cerut unui muritor să-i facă o jucărie. Acesta, zurliu din fire, i-a făcut labirintul. Plin de linii oblice, curbe, intersecții. Un loc unde numai înțeleptul ținându-se de mână cu eroul pot supraviețui. Perdiție curată. Se spune, pe la colțuri, că așa au dispărut zeii.

Un muritor, aiurit, împraștiat în milioane de silabe nespuse, crede că singura lege validă a naturii este involuția. Trecerea de la diferit la identic. Indiferent de starea de agregare a fiecăruia, de la trufie la deznădejde. Natura se uită cruciș la el și încearcă să bage sub preș ultima sa mare infracțiune asupra speciei, dragostea.

Tu, injectată subcutanat , in doze mici , îmi șoptești prin toți porii că întâmplarea asta e ca un disc de vinil, fiecare câte o parte, niciun DJ neputând să-l mixeze.

Eu știu că e doar un  joc al minții și al trupului, labirintul perfect, linia dreaptă, cum bine-i spunea prin cărțile sale orbul ce a avut nefericirea să afle lumina.

24 de gânduri despre „Labirintul

  1. smaranda64

    Acuma, serios. Citind îşiruirea de cuvinte, am înţeles şi nu prea, ce vrei sã spui. Emotional, a fost prima datã un plin, apoi un gol unde am depistat un grãunte de ceva straniu. L am apropiat de ochi sã l analizez: un amestec de tristeţe, regrete, senzaţia cã am pierdut ceva şi nu ştiu ce, toate amestecate cu o fãrâmã de bucurie. Probabil cã citind am accesat ceva ascuns în pliurile sufletului şi uitat.

    Apreciază

    Răspunde
    1. castanman Autor post

      Sma, „insiruirea de cuvinte ” (imi place de mor formularea 🙂 ) e intradevar un amestec de stari, cele enumerate de tine plus inca ceva. Nu voi explica ceva ul acela. Ma bucur ca nu ai inteles tot, un text descifrat complet e un text slab, daca ai simtit ceva citindu l e suprema mea satisfactie. Hai sa spunem ca e jurnalul unei zile in care ai putut sa spui ” buna dimineata”, dar nu ai putut sa spui ” noapte buna”. 🙂

      Apreciat de 2 persoane

      Răspunde
      1. smaranda64

        Știi, Cman, oamenii se cred diferiți unii de alții și așa se și spune că: diversitate. În esență însă suntem foarte asemănători. Funcționăm aproape identic. Doar modul de manifestare este puțin diferit, în funcție de una alta. Nici între bărbați și femei nu este o diferență mare chiar dacă se bârfește că ar fi altfel. Când devii destul de curios și începi să te cunoști pe tine (un tu general) începi să-i cunoști și pe ceilalți.

        Apreciază

        Răspunde
        1. castanman Autor post

          Sma, un francez, de la periferia filozofiei, Laland, Andre, chiar a polemizat cu pozitivismul, mai ales ala evolutionist si a sustinut teza involutiei, ca lege a naturii, dizolvare cum ii mai spunea el. Totul avand la baza o ratiune dominata de etica. Ratiunea definita ca lege a solidaritatii intre oameni

          Apreciază

          Răspunde
              1. smaranda64

                Râde numa, cã i sänãtos. Pe unde umblu toatã lumea râde. Spun prostii dar pt cã s o bäbuţã simpaticã oamenii mã iartã. 😎
                Mi a plãcut mult si pasajul cu infracţiunea naturii.

                Apreciază

                Răspunde
                  1. smaranda64

                    Oamenii sunt dintotdeauna pentru mine o specie interesanta. Acum ca am scapat de multe programe controverse privesc din alta perspectiva, mai libera de conditionari.
                    Acolo unde imi place ce vãd , raman mai mult.

                    Apreciază

                    Răspunde
  2. Pingback: Mintea | drumuldinmine

  3. smaranda64

    Am ramas agãţatã de involuţie. Cred cã i şi aici o chestie de perspectiva. Dumnezeu expira şi inspirã zic unii. Când expirã suflarea evolueazã spre diversitate. Când începe inspiraţia putem cu adevãrat spune de involuţie, aşa cum ai spus înapoi la unu.

    Apreciază

    Răspunde

Lasă un răspuns

